VOORBEREIDING
Zitles:
Zorg dat je klaar staat of alvast op je paard zit en draag als het kan aansluitende bovenkleding.
Jokertraining:
Draag rijlaarzen/jodhpurs, een rijbroek en aansluitende bovenkleding. Neem indien mogelijk een eigen zadel mee. Lukt dit niet, geef dit dan van tevoren aan, dan zorg ik voor een leenzadel.
Balance Coach:
Draag een rijbroek en aansluitende bovenkleding voor een zo goed mogelijk beeld van wat er gebeurt in je lichaam tijdens de training.
Combi-les:
Tijdens de combi-les van een Balance Coach-/Jokertraining en een zitles, zullen we starten met de Balance Coach-/Jokertraining. Zorg ervoor dat je paard gepoetst klaar staat, zodat je na de Balance Coach-/Jokertraining je paard alleen nog hoeft op te zadelen en we vlot kunnen starten met de zitles.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Betaling en factuur:
Je ontvangt een Tikkie en de factuur na afloop van de afspraak. Omdat een deel van de kosten vergoed kunnen worden vanuit je zorgverzekering, zijn er een aantal gegevens nodig voor op de factuur: volledige naam, adres, geboortedatum en BSN-nummer. Nadat deze gegevens zijn doorgegeven zal de factuur opgesteld en digitaal verzonden worden.
Afzeggen/no-show:
Lukt het je onverhoopt niet om de afspraak door te laten gaan dan dient deze ten minste 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Indien je de afspraak korter dan 24 uur van de tevoren annuleert dan worden de volledige kosten van de afspraak, exclusief eventuele reiskosten, in rekening gebracht. Bij no-show worden de volledige kosten van de afspraak, inclusief eventuele reiskosten betaald te worden.
Weersomstandigheden:
Indien het door weersomstandigheden niet lukt om de training buiten door te laten gaan dan is de ruiter zelf verantwoordelijk voor de uitwijkmogelijkheid naar een binnen locatie. Wanneer dit niet mogelijk is kan de training zonder extra kosten omgezet worden naar een Jokertraining. Dit is ook mogelijk bij een combi-les. Mocht je geen gebruik willen maken van een van beide opties, dan dienen de kosten voor de gemaakte afspraak alsnog voldaan te worden.
Afspraak maken voor derden:
Indien je een afspraak maakt voor meerdere personen dan ben jij als contactpersoon verantwoordelijk voor de communicatie met de andere deelnemers en het doorgeven van de afspraak bevestiging. Wanneer afspraken door onderlinge miscommunicatie korter dan 24 uur worden geannuleerd of bij no-show, dan is de contactpersoon verantwoordelijk voor de betaling van de volledige kosten voor de gemiste afspraak/afspraken. Zie kopje afzeggen/no-show voor de voorwaarden met betrekking tot de reiskosten.
Delen van video- en fotomateriaal
Het is niet toegestaan om beeldmateriaal van de training (foto’s en/of video’s) online te plaatsen zonder toestemming. Dit geld ook voor Ruiter-Balans, hierbij zal eveneens geen beeldmateriaal gedeeld worden met derden zonder toestemming.
Heb je vragen of onduidelijkheden? Geef dit tijdig aan.
PRIVACY REGLEMENT
Privacy verklaring:
De praktijk is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in de Privacywetgeving. Dit wordt gedaan in overeenstemming met de eisen van Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Persoonsgegevens die worden verwerkt:
De praktijk verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of doordat u deze op eigen initiatief aan ons verstrekt. Het gaat hierbij om de volgende gegevens, uw: naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres en zorgverzekeringsnummer.
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die worden verwerkt:
- Gegevens betreffende uw gezondheidssituatie
- Burger Service Nummer (BSN)
- Gegevens van personen jonger dan 16 jaar, uitsluitend na toestemming van een gezaghebbende.
Bewaartermijn persoonsgegevens:
De praktijk bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld of zo lang als de wet bepaalt. Op grond van de Wet op de Geneeskundig Behandelovereenkomst zijn wij als zorgverlener verplicht uw medisch dossier tot 15 jaar na beëindigen van de behandeling te bewaren.
Delen van persoonsgegevens met derden:
De praktijk deelt uw persoonsgegevens alleen aan derden indien dit nodig is voor een goede en efficiënte levering van de zorg, om te voldoen aan een wettelijke verplichting of op basis van uw toestemming. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Aan de basis van deze uitwisseling van persoonsgegevens liggen wettelijke bepalingen, (verwerkings-) overeenkomsten en/of geheimhoudingsplichten, om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen.
Cookies:
De website maakt gebruik van cookies, deze gegevens worden niet gedeeld met derden.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen:
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwijding in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door de Praktijk. Tevens heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt hiervoor een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@ruiter-balans.nl.
Beveiliging van persoonsgegevens:
De praktijk neemt de bescherming van uw gegevens serieus en heeft passende maatregelen getroffen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Het u desondanks de indruk dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met het telefoonnummer 06-28407696 of mail naar info@ruiter-balans.nl
KLACHTEN
Vanaf 1 januari 2017 zijn de regels voor het indienen van een klacht over uw zorgverlener gewijzigd. Als u een klacht heeft over de geleverde zorg door uw zorgverlener kunt u terecht bij het Klachtenloket Paramedici mits uw zorgverlener daarbij is aangesloten. Uw zorgverlener heeft u geïnformeerd via de site van zijn/haar praktijk en/of een folder verkrijgbaar in de praktijk wat u kunt doen als u ontevreden bent over de geleverde zorg. Als uw zorgverlener is aangesloten bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici geldt de volgende procedure.
De eerste stap voor u is een gesprek aangaan met uw zorgverlener. Het is goed mogelijk dat die niet beseft dat u ontevreden bent en waarover. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.
Het kan zijn dat een gesprek geen of niet voldoende oplossing biedt. Of er is een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici, biedt u, mits uw zorgverlener hierbij is aangesloten, een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Via de website www.klachtenloketparamedici.nl vind u nadere informatie, het meldformulier en uitleg over de procedure. Komt u er niet uit of heeft u nadere vragen, dan is het ook mogelijk om het klachtenloket via de mail of telefonisch te benaderen.
Voor vragen of meer informatie:
E-mailadres: info@klachtenloketparamedici.nl
Telefoon: 030 310 09 29 (bereikbaar van ma t/m vr 9.00 tot 12.30 uur)
De onafhankelijk klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft desgewenst advies over het indienen van een klacht, kan helpen bij het formuleren ervan en zoekt naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht. De klachtenfunctionaris zal ook contact opnemen met uw zorgverlener. Uiterlijk binnen 6 weken zal de zorgverlener zijn/haar reactie/oplossing over de geuite klacht kenbaar moeten maken.